6 دلیل قانع کننده برای سفر به استانبول
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

6 دلیل قانع کننده برای سفر به استانبول

بی دلیل نیست که شهر استانبول با داشتن فرهنگ غنی، پیشنه درخشان تاریخی،چشم انداز هایی جذاب،مناظر بدیع و جاری بودن زندگی در شب های پر جنب و جوشش

 برای بسیاری از افراد تبدیل به یک مقصد برتر گردشگری شده باشد.

کلانشهری زیبا واقع شده بین دو قاره که همچون گلدانی فاخر  گلچینی از بهترین های دنیای شرق و غرب را از گذشته تاکنون در خود جای داده است.

با این وجود برخی گردشگران وقتی در فکر سفر به مقصد بعدی شان هستند استانبول شهری است که  سفر به آنجا ممکن است بطور ناخودآگاه به ذهنشان خطور نکند.

اگر شما هم یکی از این دسته افراد باشید در اینجا شش دلیل قانع کننده ذکر کرده ایم برای اینکه همین الان بلیط استانبول را برای سفر بعدی تان باید رزرو نمایید،با ما همراه باشید:

شش دلیل قانع کننده برای اینکه استانبول را بعنوان مقصد بعدی سفر انتخاب کنید

راهنمای سفر به استانبول

استانبول شهری با تاریخ پررنگ

شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته باشند که استانبول  در حقیقت همانند شهر رم قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال داشته  و حتی در بسیاری از ادوار تاریخی این شهر مهم تر و از منظر تاریخی تاثیر گذار تر و غنی تر از رم بوده است.  استانبول پایتخت چهار امپراطوری پرشکوه  روم,لاتین,بیزانس و عثمانیان بوده است.

در حال حاضر بقایا و ویرانه های هر کدام از این امپراطوری های باستانی قابل مشاهده بوده و کاوش ها در این زمینه هنوز هم ادامه دارد.

سفرنامه

استانبول شهری با پیشینه ای مملو از تنوع های فرهنگی است

واقع شدن این شهر بین دو قاره آسیا و اروپا منجربه تلاقی فرهنگی و جغرافیایی جهان غرب و شرق شده و موقعیت مکانی منحصر بفرد استانبول همراه با پیشینه تاریخی طولانی و درخشان ، نگین آناتولی را تبدیل به شهری نموده که گلچینی از فرهنگ های متنوع از دیرباز تا حال حاضر را در خود فراهم آورده است.

در حقیقت مشاهده  ساختمانهایی مدرن در کنار بناهایی قدیمی و باستانی در استانبول نکته عجیبی نبوده و حتی مساجد و کلیساها و کنیسه ها زیادی بعنوان جاذبه های معمول و شناخته شده این شهر وجود دارند که این امر در کشورهایی که اکثریت جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل میدهند خود نکته ای قابل توجه و حائز اهمیت محسوب میگردد.

دلیل سفر به ترکیه

استانبول بهشت عاشقان معماری باستانی است

بقایای چهار امپراتوری حاکم بر استانبول تا به امروز در دسترس ومصون از تخریب مانده است  . استانبول شهری است که میراث فرهنگی خود را به خوبی حفظ کرده است. از نقاط مشهور دیدنی میتوان به مسجد آبی یا همان سلطان احمد،ایاصوفیه،کاخ توپکاپی،کاخ دولماباغچه،بازار بزرگ و بازار ادویه اشاره کرد. همچنین از دیگر آثار تاثیرگذار این شهر میتوان به آب انبار و سیستم آب شهری باستانی استانبول (آب انبار باسیلیجا)، مسجد سلمیانیه و برج گالاتا اشاره نمود.

سفر به استانبول

 استانبول شهری با غذاهای خوشمزه و زندگی پرجنب و جوش شبانه

 همانند بسیاری از کلانشهر های جهانی  زندگی در  بزرگترین شهر ترکیه در شب ها هم جریان داشته و به لطف موقعیت مکانی منحصر بفردش شبها میتوان مناظری خارق العاده و رویایی از این شهر زنده و پر جنب و جوش را به تماشا نشست.

بازار غذا و خوراکی ها هم به همان اندازه پر رونق بوده و به مدد وجود تنوع بینظیرش حتی برای  دارندگان بدترین و سختگیر ترین ذائقه ها هم راضی  کننده است.اگر علاقه ای به حضور در رستوران های شلوغ هم  نداشته باشید کافه های بیشماری هستند که میتوانید با دوستان یا اعضای خانواده از آنها استفاده کنید.

استانبول بهشت خریداران است

 چه بدنبال خرید یک کالای لوکس باشید و چه در پی شکار و خرید اجناس با قیمت مناسب مطمئن باشید که در این شهر نا امید نخواهید شد.در بسیاری از مراکز خرید مدرن استانبول  بهترین محصولات آسیا و اروپا و سایر نقاط جهان  براحتی در دسترس  هستند.

اگر به مناطق کمتر توریستی شهر بروید میتوانید صنایع دستی و  محصولات زیبا ساخته شده توسط  صنعتگران محلی را بیابید و اگر بدنبال یک خرید اساسی و جانانه  هستید باید به بازار بزرگ یا گرند بازار سر بزنید.

سفرنامه استانبول

استانبول بهترین پس زمینه ها  را برای گرفتن عکسهایی همچون کارت پستال دارد

در استانبول هرگز کمبودی در خصوص نداشتن مناظر و نماهای خیره کننده و رنگارنگ  برای عکاسی نخواهید داشت!

هیچ چیز نمیتواند عاشقانه تر از قایق سواری  به هنگام غروب در میان آب های تنگه بسفر باشد  زمانیکه شهر مبدل به  یک تابلو نقاشی زیبا  با رنگها و سایه هایی از زندگی واقعی  شده است.

توصیه میکنیم برای تماشایی نمایی رمانتیک و ۳۶۰ درجه از شهر استانبول که زمانی به عنوان مسند قدرتمند ترین امپراتوری های جهان بوده به برج زیبای گالاتا رفته و از آنجا به تماشای شهر بپردازید.

ترجمه اختصاصی: سایت سفرنامه – نویسنده:  Brendelyn Balaga

منبع: www.travezl.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.